Cafeaua verde şi beneficiile sale

cafea verde

În timp ce cafeaua tradiţională, neagră, este făcută din boabele de cafea prăjite, băuturile pe bază de cafea verde sunt făcute utilizând boabele de cafea neprăjite, de aici şi numele de “verzi”. Numeroase studii ştiinţifice au demonstrat că extractele din boabe de cafea verde au numeroase beneficii asupra sănătăţii, acestea fiind mai mult decât indicate pentru consumul zilnic. Principalele componente ale cafelei verzi care sunt responsabile de aceste rezultate sunt cofeina şi acidul chlorogenic, un tip de antioxidant. Cu toate acestea, unele efecte sunt influenţate de alţi factori în afara celor doi menţionaţi.

Primul, şi poate cel mai important beneficiu al consumului regulat de cafea verde, este proprietatea acesteia de a reduce greutatea corporală şi indicele de masă corporală. Potrivit unui studiu publicat în martie 2006 în “Jurnalul de Medicină Alternativă şi Complementară”, consumul zilnic de suplimente nutritive care conţin un extract de cafea verde a redus grăsimea corporală şi greutatea şoarecilor, dar şi grăsimea de pe ficat. La acelaşi rezultat s-a ajuns şi atunci cand mamiferelor li s-au dat suplimente care conţineau acid chlorogenic şi cofeină, ceea ce sugerează ca aceştia sunt compuşii responsabili pentru pierderea în greutate. Acidul chlorogenic din cafeaua verde poate fi consumat şi de oameni, ajungându-se la rezultate similare.

Pe lângă acest mecanism, cafeaua verde acţionează şi în alte moduri la reducerea greutăţii. Aceasta îmbunătăţeşte metabolismul, ajutând corpul să ardă grăsimi într-un ritm mult mai rapid. Astfel, nu mai este nevoie de exercitii fizice multiple şi mult efort depus în acest scop. Printr-un control exact al nivelului de zahar din sânge, extractele din boabe de cafea verde previn acumulările de grăsime care nu sunt necesare organismului. Şi, odată dusă, consumul de cafea verde garantează că aceasta nu se va mai întoarce.

Ca un rezultat direct al balansării nivelului de zahăr din sânge, dorinţa şi pofta de a consuma des ciocolată şi alte dulciuri este înlăturată, aşa că şi obiceiurile alimentare sunt schimbate. Nu în ultimul rând, cafeaua verde conţine un nivel mai scăzut de cofeină decât cafeaua obişnuită. Aşadar, consumul de suplimente pe bază de cafea verde are ca efect şi reducerea nervozităţii care poate fi specifică altor tipuri de cafea.

În afara efectelor de reducere a greutăţii corporale, acidul chlorogenic din cafeaua verde poate acţiona şi asupra presiunii sanguine. Un alt studiu din 2006 a demonstrat că pacienţii care au consumat 140 de miligrame de cafea verde pe zi prezentau o presiune a sângelui redusă faţă de cei care nu au făcut acest lucru. Niciun efect secundar nu a fost raportat, ceea ce arată că acest tip de cafea reprezintă o modalitate sigură în lupta împotriva unei presiuni ridicate a sangelui.

Alte analize au indicat faptul că până la 400 de miligrame de cafea verde pe zi pot avea un efect benefic asupra timpilor de reacţie, a vigilenţei, memoriei, concentrării, rezistenţei la oboseală şi a altor factori de natură cognitivă. Alţi antioxidanţi reduc nivelul de distrugere al celulelor, dar duc la proliferarea a patru tipuri de celule canceroase. Cu alte cuvinte, consumul de cafea verde poate proteja şi împotriva unor tipuri de cancer.

Cafeaua verde poate fi găsită atât în forma ei simplă, cât și sub alte forme: cafea verde cu ghimbir, cafea verde decafeinizată, cafea arabica cu extract de cafea verde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.