Ce sa faci si ce nu dupa terminarea antrenamentului de la sala ?

terminarea antrenamentului

terminarea antrenamentuluiEsti multumit ca, in sfarsit, ai reusit sa te motivezi sa mergi la sala intr-un mod constant. Este foarte bine si meriti toate felicitarile:-). Totusi, este bine sa stii ca dupa terminarea antrenamentului poti face niste greseli care sa iti saboteze munca. Efectele mersului la sala sunt mult mai eficiente daca ai grija si la ce faci dupa sala, pentru a te ajuta.

In primul rand, inca din timpul antrenamentului pot incepe greselile. Dupa ce ai facut o ora de exercitii intense, nu te grabi sa fugi repede la vestiar, ci fa cateva exercitii de stretching sau de relaxare. Acestea ajuta corpul sa intre in ritmul de dinainte, regleaza pulsul si ajuta muschii sa se relaxeze. Aceste exercitii sunt foarte importante pentru a diminua intensitatea febrei musculare, asa ca vei putea sa te intorci la sala mult mai repede. Mai ales daca esti la primele sedinte, exercitiile acestea trebuie facute cu religiozitate.

Pentru ca esti foarte obosit dupa sala, de multe ori pleci acasa purtand hainele de la antrenament si chiar sari peste dus. Chiar daca abia ai facut un dus inainte, trebuie neaparat sa faci altul dupa sala pentru ca transpiratia ramasa pe piele poate sa-ti cauzeze foarte mari probleme si chiar infectii. Acesta este motivul pentru care intotdeauna trebuie sa iti schimbi hainele dupa ce termini antrenamentul. Multe persoane aleg sa faca dus chiar la sala si abia apoi sa plece. Daca nu te simti confortabil cu aceasta idee, fa un dus rapid imediat ce ajungi acasa.

Dupa ce ai ars un numar mare de calorii, este normal sa resimti o senzatie acuta de foame. De aceea, de multe ori, in drum spre casa, esti tentat sa opresti la vreo covrigarie, patiserie, fast food, etc. si sa dai gata in cateva minute un produs alimentar total nesanatos. Pentru ca, atunci cand ne este foarte foame, creierul nostru nu mai are capacitatea de a se abtine decat daca este foarte educat si disciplinat. De aceea, de multe ori, realizam ca am facut o greseala de alimentatie abia dupa ce am terminat de mancat si este deja prea tarziu. Asteapta intotdeauna sa ajungi acasa si fii sigur ca ai in frigider (eventual pregatita de dinainte) o gustare sanatoasa. In cazul in care scopul este sa dai jos ceva kilograme, evita sa ai carbohidrati in gustarea de dupa sala. Daca vrei sa faci muschi dupa sala, din contra, carbohidratii sunt o alegere buna, iar daca vrei sa ramai la aceeasi greutate, alege sa mananci carbohidrati doar daca ai facut un antrenament cu o intensitate foarte mare.  Gustarea de dupa sala trebuie intotdeauna sa contina proteine, care ajuta muschii sa se refaca. Alege piept de pui, de vita, oua sau branza si combina-le cu salata sau cu legume proaspete. Nu uita de hidratare si bea cat mai multa apa, atat inainte cat si dupa antrenament.

Se intampla ca dupa sala sa vrei sa iesi in oras. Evita bauturile dulci si cu atat mai mult cele alcoolice. Alcoolul impiedica muschii sa se refaca, te fac sa retii apa si deshidrateaza organismul. Alege limonade sau sucuri de fructe naturale, insa ai grija sa nu contina zahar. Batoanele energizante sunt iarasi o alegere gresita, pentru ca ele contin zahar si au scopul de a oferi energie inainte de antrenament si nu dupa.

Indiferent de activitatea pe care alegi sa o faci dupa sala, trebuie mereu sa ai in minte faptul ca trebuie sa traiesti cat mai sanatos, sa ai grija la alimentatie si la ce faci, pentru ca o viata sanatoasa si o silueta armonioasa se face ca rezultat al muncii din toate domeniile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.